Telefon   (89) 761 88 00

Telefon   +48 501 961 448

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czynności notarialne

Kobieta uzupełniająca dokumenty

Do katalogu czynności notarialnych należy: sporządzanie aktów notarialnych, aktów poświadczenia dziedziczenia, poświadczeń (w tym własnoręczności podpisu i daty pewnej, daty pozostawania przy życiu), sporządzanie wypisów, odpisów i wyciągów dokumentów, oświadczeń, spisywanie protokołów, sporządzanie protestów weksli i czeków, przyjmowanie na przechowanie dokumentów, pieniędzy i papierów wartościowych. Notariusz Ewa Kaczyńska dokonuje także czynności związanych ze złożeniem środków pieniężnych do depozytu.

Nasza Kancelaria Notarialna dokonuje czynności notarialnych w języku polskim. Na żądanie strony notariusz może dokonać dodatkowo tej czynności w języku obcym, jednak w takim przypadku niezbędna jest obecność tłumacza przysięgłego.

Przed planowaną czynnością notarialną zalecany jest uprzedni kontakt z notariuszem w celu ustalenia warunków, treści oraz formy czynności notarialnej, a także w celu skompletowania niezbędnych dokumentów, co pozwoli na sprawne przeprowadzenie czynności notarialnej w ustalonym przez strony terminie.

Zgodnie z art. 79 ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie, Notariusz dokonuje następujących czynności:

  • sporządza akty notarialne;
  • sporządza akty poświadczenia dziedziczenia;
  • podejmuje czynności dotyczące europejskiego poświadczenia spadkowego;
  • podejmuje czynności związane z zarządem sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej;
  • sporządza poświadczenia;
  • spisuje protokoły;
  • sporządza protesty weksli i czeków;
  • przyjmuje na przechowanie pieniądze, papiery wartościowe, dokumenty, dane na informatycznym nośniku danych, o którym mowa w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  • sporządza wypisy, odpisy i wyciągi dokumentów;
  • sporządza, na żądanie stron, projekty aktów, oświadczeń i innych dokumentów;
  • składa wnioski o wpis w księdze wieczystej wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę wpisu w księdze wieczystej;
  • sporządza inne czynności wynikające z odrębnych przepisów.